Sākums / Jaunumi / Noslēdzies projekts “Latviešu valodas pilnveidošana vidusskolu pedagogiem mūsdienīgai lietpratībai”

Noslēdzies projekts “Latviešu valodas pilnveidošana vidusskolu pedagogiem mūsdienīgai lietpratībai”

otrdiena, 2018. gada 4. decembris

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs 2018. gadā īstenoja projektu “Latviešu valodas pilnveidošana vidusskolu pedagogiem mūsdienīgai lietpratībai”, kuru finansēja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments Sabiedrības integrācijas programmas ietvaros.

Projekts tika īstenots divos posmos: 1.posms norisinājās no 05.02.2018. līdz 07.06.2018. un 2. posms no 6.08.2018. līdz 22.11.2018.

Projekta galvenais mērķis bija pilnveidot mazākumtautību vidusskolu pedagogu valsts valodas zināšanas,  kas nepieciešamas kvalitatīvai profesionālo pienākumu veikšanai  un valstī īstenojamo pārmaiņu ieviešanai vispārējā izglītībā, pilnveidojot mācību  saturu un kompetenču pieeju. 

Projektā piedalījās un valsts valodas zināšana  pilnveidoja 144 Rīgas mazākumtautību vidusskolu pedagogi.

 No visām 13 grupām izdevās nokomplektēt  tikai divas   grupas, kurās valsts valodas zināšanas un prasmes  pedagogi pilnveidoja  C2 līmenī, savukārt, pārējās  grupās pedagogi pilnveidoja valodas zināšanas C1 līmenī.

Kursi 3 mēnešu garumā parādīja, ka skolotājiem ir ļoti nepieciešams atbalsts un treniņš valodas apguvē. Skolotāji, kas piedalījās kursos, ir  labi motivēti, centīgi, to pierāda arī rezultāti.

Apkopojot un izanalizējot pedagogu iesniegtās atbildes aptaujas anketās, gūtas šādas atziņas:

-          kursos bija iespēja runāt par dažādām ar skolu saistītām tēmām, kas ir laba pieredze darbam skolā;

-          kursos aktivizēju valodas pilnveidi, uzlaboju gramatiku;

-          sasniedzu savu personīgo mērķi, bet vēl ir jāmācās;

-          paldies par šiem kursiem, tādiem noteikti būtu jāturpinās, jo valoda ir cilvēku komunikatīvā kultūra;

-          lielākās grūtības sagādāja laika trūkums, lai gatavotos nodarbībām;

-          tagad varu labāk sarunāties;

-          pārvarēju latviešu valodas lietošanas barjeru;

-          papildināju savu vārdu krājumu;

-          ļoti gribu turpināt pilnveidot savas zināšanas;

-          lielākās grūtības sagādāja nepietiekamais vārdu krājums, bet kursu noslēgumā secināju, ka mans valodas lietojums ir krietni uzlabojies.

Kursu laikā kursanti ir uzlabojuši un pilnveidojuši savas latviešu valodas prasmes, tomēr lai uzturētu valodas prasmes esošajā līmenī, pedagogiem tā daudz aktīvāk jālieto, jāskatās  TV pārraides  latviešu valodā, kā arī  youtube interneta materiālus,  ieskaitot “SKOLA 2030” sagatavotos materiālus,  ikdienas situācijās vairāk jākomunicē valsts valodā.

 

Sagatavoja: K. Čipāne, RIIMC Izglītības un vadības nodaļas galvenā speciāliste, projekta koordinatore.

 

 

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs 2018. gadā īstenoja projektu “Latviešu valodas pilnveidošana vidusskolu pedagogiem mūsdienīgai lietpratībai”, kuru finansēja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments Sabiedrības integrācijas programmas ietvaros.

Projekts tika īstenots divos posmos: 1.posms norisinājās no 05.02.2018. līdz 07.06.2018. un 2. posms no 6.08.2018. līdz 22.11.2018.

Projekta galvenais mērķis bija pilnveidot mazākumtautību vidusskolu pedagogu valsts valodas zināšanas,  kas nepieciešamas kvalitatīvai profesionālo pienākumu veikšanai  un valstī īstenojamo pārmaiņu ieviešanai vispārējā izglītībā, pilnveidojot mācību  saturu un kompetenču pieeju. 

Projektā piedalījās un valsts valodas zināšana  pilnveidoja 144 Rīgas mazākumtautību vidusskolu pedagogi.

 No visām 13 grupām izdevās nokomplektēt  tikai divas   grupas, kurās valsts valodas zināšanas un prasmes  pedagogi pilnveidoja  C2 līmenī, savukārt, pārējās  grupās pedagogi pilnveidoja valodas zināšanas C1 līmenī.

Kursi 3 mēnešu garumā parādīja, ka skolotājiem ir ļoti nepieciešams atbalsts un treniņš valodas apguvē. Skolotāji, kas piedalījās kursos, ir  labi motivēti, centīgi, to pierāda arī rezultāti.

Apkopojot un izanalizējot pedagogu iesniegtās atbildes aptaujas anketās, gūtas šādas atziņas:

-          kursos bija iespēja runāt par dažādām ar skolu saistītām tēmām, kas ir laba pieredze darbam skolā;

-          kursos aktivizēju valodas pilnveidi, uzlaboju gramatiku;

-          sasniedzu savu personīgo mērķi, bet vēl ir jāmācās;

-          paldies par šiem kursiem, tādiem noteikti būtu jāturpinās, jo valoda ir cilvēku komunikatīvā kultūra;

-          lielākās grūtības sagādāja laika trūkums, lai gatavotos nodarbībām;

-          tagad varu labāk sarunāties;

-          pārvarēju latviešu valodas lietošanas barjeru;

-          papildināju savu vārdu krājumu;

-          ļoti gribu turpināt pilnveidot savas zināšanas;

-          lielākās grūtības sagādāja nepietiekamais vārdu krājums, bet kursu noslēgumā secināju, ka mans valodas lietojums ir krietni uzlabojies.

Kursu laikā kursanti ir uzlabojuši un pilnveidojuši savas latviešu valodas prasmes, tomēr lai uzturētu valodas prasmes esošajā līmenī, pedagogiem tā daudz aktīvāk jālieto, jāskatās  TV pārraides  latviešu valodā, kā arī  youtube interneta materiālus,  ieskaitot “SKOLA 2030” sagatavotos materiālus,  ikdienas situācijās vairāk jākomunicē valsts valodā.

 

Sagatavoja: K. Čipāne, RIIMC Izglītības un vadības nodaļas galvenā speciāliste, projekta koordinatore.

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs

Kaņiera iela 15, Rīga
LV–1063, Latvija

67105580 67105547
Uzzināt vairāk

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, elektroniskā pasta adrese: iksd@riga.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit