Sākums / Dabaszinātņu joma (dabaszinības, fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija)

Dabaszinātņu joma (dabaszinības, fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija)

Dabaszinātņu mācību jomas priekšmetu satura struktūra un sasniedzamie rezultāti skolēna lietpratības veidošanās procesā 7.-9. klasēs

Dabaszinātņu joma (dabaszinības, fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija) fizikas, ģeogrāfijas, bioloģijas, ķīmijas skolotāji


Dabaszinātņu mācību jomas skolotāji (fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija), kuri nav līdz šim dziļāk iepazinuši jauno mācību procesu skolēna lietpratības attīstībai, tiek aicināti  piedalīties un iesaistīties mācīšanās grupā, kuras saturs ietverts 32 stundu programmā.  No vienas skolas aicinām vismaz divus vai vairāk dažādu mācību priekšmetu skolotājus, lai turpmākajās mācību nodarbībās veidotos skolotāju  sadarbības prasmes. Skolotāju mācīšanās grupa mācības uzsāks martā un tās turpināsies līdz rudenim/oktobrim. Katru mēnesi notiks 4 stundu vai 8 stundu nodarbības, kuru datumi tiks laicīgi paziņoti. Skolotāju mācīšanās grupa aktīvi, galvenokārt, praktiski darbosies un  veidos tādu mācību procesu, kas sekmēs skolēna dabaszinātniskās pratības attīstību. Programmas ietvaros skolotāji pēc savstarpējas vienošanās vēros katrā priekšmetā divas mācību stundas klātienē un veiks mācību stundas analīzi. Starp klātienes  mācību nodarbībām skolotāji praktiski īstenos savas  izplānotās mācību stundas skolā, lai pēc tam dalītos ar veiksmīgiem piemēriem vai nepieciešamajām korekcijām stundas plānos.Pēc kopējām visu mācību priekšmetu ievadnodarbībām sekos programmas apguve pa atsevišķiem priekšmetiem.  Apgūstamais  programmas saturs tiks sadalīts pa atsevišķiem moduļiem: Dabaszinību standarta un programas izpēte lietpratības jeb kompetences attīstīšanas kontekstā. Iepazīšanās ar lielajām  idejām, kas aptver skolēnam sasniedzamos rezultātus, kas saistīti ar izpratnes veidošanu par dabas parādībām un procesiem. Dažādās mācību satura plānošanas un realizācijas  iespējas skolās. Praktiska darbošanās, lai ikkatrā mācību stundā tiktu apgūta noteikta sasniedzamā rezultāta daļa attiecībā pret plānoto.  Attīstošas atgriezeniskās saites organizēšanas paņēmieni ar mērķi veicināt  katra skolēna domāšanu par savu mācību procesu. Vispārīgu (caurviju) prasmju un iemaņu aktualizācija, kas skolēnam palīdzēs apgūto izmantot turpmākajā dzīvē. Vērtēšanas veidi snieguma uzlabošanai mācību procecā un praktiskā pārbaudes darbu veidošana.

Uzzināt vairāk

  mācīšanās grupa

  no 11.03.2020 līdz 30.03.2020

  32h

  50 (41 brīvas)

Dabaszinību mācību satura struktūra un sasniedzamie rezultāti skolēna lietpratības veidošanās procesā 1. - 4. klasēs.

Dabaszinātņu joma (dabaszinības, fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija) 1.-4. klašu dabaszinību skolotāji

Mācību turpinājums programmas "Dabaszinību mācību satura struktūra un sasniedzamie rezultāti skolēna lietpratības veidošanās procesā 1. - 4. klasēs." esošās grupas dalībniekiem

Uzzināt vairāk

  mācīšanās grupa

  17.03.2020 10:00 - 14:30

  40h

  0 (0 brīvas)

Dabaszinību mācību satura struktūra un sasniedzamie rezultāti skolēna lietpratības veidošanās procesā 1. - 4. klasēs.

Sākumskolas skolotāji,  Dabaszinātņu joma (dabaszinības, fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija) 1.-4. klašu dabaszinību skolotāji

Sākumskolas 1.- 4.klašu dabaszinību skolotāji tiek aicināti piedalīties un iesaistīties mācīšanās grupā, kuras saturs ietverts 40 stundu programmā. No vienas skolas aicinām vismaz divus vai vairāk skolotājus, lai turpmākajās mācību nodarbībās veidotos skolotāju  sadarbības prasmes. Skolotāju mācīšanās grupa mācības uzsāks februārī un tās turpināsies līdz jūnijam. Katru mēnesi notiks 4 stundu vai 8 stundu nodarbības, kuru datumi tiks laicīgi paziņoti. Skolotāju mācīšanās grupa aktīvi, galvenokārt, praktiski darbosies un  veidos tādu mācību procesu sākumskolas dabaszinību stundā, kas sekmēs skolēna dabaszinātniskās lietpratības attīstību. Programmas ietvaros skolotāji pēc savstarpējas vienošanās vēros divas mācību stundas klātienē un veiks stundas analīzi. Starp klātienes  mācību nodarbībām skolotāji praktiski īstenos savas  plānotās mācību stundas skolā, lai pēc tam dalītos ar veiksmīgiem piemēriem vai nepieciešamajām korekcijām stundas plānos.  Viss programmas saturs tiks sadalīts pa atsevišķiem moduļiem: Dabaszinību standarta un programas izpēte lietpratības jeb kompetences attīstīšanas kontekstā. Iepazīšanās ar lielajām  idejām, kas aptver skolēnam sasniedzamos rezultātus, kas saistīti ar izpratnes veidošanu par dabas parādībām un procesiem. Dažādās mācību satura plānošanas un realizācijas  iespējas skolās. Praktiska darbošanās, lai ikkatrā mācību stundā tiktu apgūta noteikta sasniedzamā rezultāta daļa attiecībā pret plānoto.  Attīstošas atgriezeniskās saites organizēšanas paņēmieni ar mērķi veicināt  katra skolēna domāšanu par savu mācību procesu. Vispārīgu (caurviju) prasmju un iemaņu aktualizācija, kas skolēnam palīdzēs apgūto izmantot turpmākajā dzīvē. Pētnieciskā darba organizēšanas pamatprincipi. Vērtēšanas veidi snieguma uzlabošanai mācību procecā. Praktiskas pārbaudes darbu veidošanas nodarbības.

Uzzināt vairāk

  Mācīšanās grupa

  26.02.2020 15:00 - 18:00

  40h

  25 (0 brīvas)

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs

Kaņiera iela 15, Rīga
LV–1063, Latvija

67105580 67105547
Uzzināt vairāk

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, elektroniskā pasta adrese: iksd@riga.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit