Sākums / MĀCĪŠANĀS SADARBĪBĀ - KĀ TO NOVĒRTĒT? Pārcelts uz 28. decembri plkst.10.00

MĀCĪŠANĀS SADARBĪBĀ - KĀ TO NOVĒRTĒT? Pārcelts uz 28. decembri plkst.10.00

Mērķis: Aktualizēt vienotu redzējumu/ izpratni par skolēnu sadarbības novērtēšanas metodiku un nozīmīgumu kompetenču pieejas kontekstā. Dalīties pieredzes stāstos par sadarbības veidošanu un novērtēšanu dažādās mācību priekšmetu jomās.

Mērķauditorija: Sākumskolu skolotāji

Pilnu pasākuma programmu skatīt šeit: PROGRAMMA

!!! Piesakoties pasākumam, lūdzam otrajā pasākuma daļā OBLIGĀTI izvēlēties vienu pieredzes stāstu, kas sastāv no 2 nodarbībām.
Pieslēgšanās saites tiks nosūtītas vienu dienu iepriekš. Lūgums pievērst uzmanību savam e-pasta surogātpastam/ spamam, kur dažkārt nonāk sūtītie e-pasti. 

Pasākuma programma ir saskaņota, un apliecības tiks sagatavotas, ja dalībnieks būs piedalījies abās pasākuma daļās.

Papildus informācija: Zane Namatēva, zane.namateva@riga.lv, tel. nr. 67105129

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskajā centrā darbojas Rīgas pilsētas pašvaldības Personas datu aizsardzības politika.
Informācija par personas datu apstrādi ir pieejama tīmekļa vietnē: https://www.riga.lv/lv/rigas-pilsetas-pasvaldibas-personas-datu-aizsardzibas-politika

1. DAĻA

10:00 – 10:10

Informācija par Erasmus+ projektu “Mācīšanās sadarbībā – kā to novērtēt?”

Zane Namatēva, projekta vadītāja,
Inga Draveniece, projekta vadītāja koordinatore

10:10 - 10:50

Sadarbība kā visu bērnu mācīšanos rosinošs rīks 

Sadarbības prasmes ir jāmācās, un skolotājs to dara, modelējot uzvedību, veidojot vidi un atvēlot laiku prasmju apguvei gan mācoties, gan vērtējot. Šajā procesā rodas dažādas emocijas, ko nedrīkst atstāt novārtā, jo tās raksturo bērnu mācīšanās pieredzi. Īpaši nozīmīgas ir pozitīvas emocijas, kas tālāk ietekmē vēlēšanos darīt, nebaidīties kļūdīties, pārvarēt grūtības. Taču skolotājiem jābūt uzmanīgiem – sadarbības radītās emocijas var pāriet sacensībā, radot risku, ka tie, kuri zaudē, vairs nevēlas ieguldīt darbu un piedalīties.

Solvita Lazdiņa,

LU SIIC eksperte

 

10:50 – 11:30

Sadarbības veicināšana mācību procesā

Sadarbība dažādos līmeņos (skolotājs - skolotājs, skolotājs - skolēns, skolēns – skolēns) veido kvalitatīvāku, interesantāku, priecīgāku mācību procesu, kurā tiek iesaistīts ikviens bērns, kurā tiek attīstītas katra  bērna spējas. Sadarboties ir jāmācās gan bērniem, gan skolotājiem. Sadarbības prasmju veidošana ir ikdienas mācību procesa sastāvdaļa, kurai nepieciešama piemērota mācību vide.  Tikai piemērotā vidē veidojas harmoniska sadarbība. Šajā procesā mācās gan bērni, gan skolotājs, tam vajadzīgs laiks, pacietība, iejūtība.

Agrita Miesniece, sākumskolas skolotāja, mācību satura veidotāja

2. DAĻA 

Attālināti, platformā Ms Teams

1. pieredzes stāsti (aizņemtās vietas 30/30)

11:40 - 12:10

Valodas mācību priekšmetu sadarbība sākumskolā

Dalīšanās pieredzē – mērķis un sasniedzamais rezultāts. Darbnīcā gūsiet praktiskus piemērus kā sasniegt izvirzīto stundas rezultātu.  

Margarita Rozīte un Inga Strēlniece,
Rīgas Sergeja Žoltoka vidusskolas skolotājas

12:15 - 12:45

Skolēnu sadarbība dizaina procesa īstenošanā un tās novērtēšanā

Uzzināsiet kā 1.-4. klasē dizaina un tehnoloģiju stundās bērnus rosināt savstarpēji sadarboties -  gan mācoties prasmes, gan radot idejas un veidojot savus radošos darbus, un kā to novērtēt jaunajā vērtēšanas sistēmā snieguma līmeņos. 

Inga Eglīte,
Baložu vidusskolas sākumskolas skolotāja

 

2. pieredzes stāsti (aizņemtās vietas 30/30)

 

11:40 - 12:10

Savstarpējā vērtēšana matemātikas stundās

Skolēnu iesaistīšana savstarpējā vērtēšanā ir viena no sadarbības formām, kas rosina skolēnus sarunāties, draudzīgā formā izteikt savu viedokli un ieklausīties klasesbiedra ieteikumos. Mācīšanās sadarbībā mudina skolēnus domāt par savu mācīšanos un iespējām mācīties no klasesbiedra veiksmēm. Piedāvāju savu pieredzes stāstu ar 1.un 2. klases skolēniem.

Dace Brūna,
Mālpils vidusskolas sākumskolas skolotāja

12:15 - 12:45

 

Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma

Ieskats pieredzē par projektiem, un piemērs par snieguma līmeņu aprakstu izvērtējamu.

Gunita Upeniece,
Rīgas Mežciema pamatskolas pedagogs

 

3. pieredzes stāsti (aizņemtās vietas 8/30)

 

11:40-12:10

Sadarbība un tās daudzveidīgā novērtēšana dabas zinību jomā

Dažādu sadarbības formu izmantošana dabaszinībās ir svarīga mācīšanās procesa sastāvdaļa. Sadarbības novērtēšanas daudzveidība - nozīmīgs priekšnoteikums skolēnu turpmākām  aktivitātēm un spējai analizēt savu darbību.

Zina Jonušaite,
Babītes vidusskolas sākumskolas skolotāja

 

 

12:15-12:45

Sadarbības novērtēšana sociālās zinībās un vēsturē 5. klasei tēmā "Kultūras pieminekļi manā tuvākajā apkārtnē"

Ieskats tēmā par Kultūras pieminekļiem tuvākajā apkārtnē, iespējamo mācību stundu dalījumu, aktivitātēm šajās stundās un grupu darba sadarbības novērtēšanu gan caur SLA, gan citiem iespējamiem snieguma vērtēšanas veidiem. Dalīšanās pieredzē šīs tēmas īstenošanā. 

Solvita Lauzēja,
Pamatskolas "Rīdze" sociālo zinību un vēstures skolotāja

 

4. pieredzes stāsti (aizņemtās vietas 9/30)

 

11:40-12:10

Valodu un veselības un fiziskās aktivitātes jomu starpdisciplinaritāte jaunākajās klasēs

Pieredze darbā ar jaunāko klašu skolēniem sadarbojoties un vērtējot starpdisciplināri- apgūstot burtus latviešu valodā un izvingrojot burtu pasaku tēlus un to darbības sports un veselība mācību priekšmetā, kā arī svešvalodu apguve piedzīvojuma aktivitātēs.

Gita Pērkona,
Rīgas Franču liceja sporta skolotāja un handbola trenere

12:15-12:45

Valodas mācību priekšmetu sadarbība sākumskolā

Dalīšanās pieredzē – mērķis un sasniedzamais rezultāts. Darbnīcā gūsiet praktiskus piemērus, kā sasniegt izvirzīto stundas rezultātu.  

Margarita Rozīte un Inga Strēlniece,
Rīgas Sergeja Žoltoka vidusskolas skolotājas, UPGRADE aktivitāšu īstenotājas

 

Vārds
Uzvārds
Skola / iestāde
E-pasts
E-pasts vēlreiz
Tālrunis
Pieteikties

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs

Kaņiera iela 15, Rīga
LV–1063, Latvija

Uzzināt vairāk

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, elektroniskā pasta adrese: iksd@riga.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit