Sākums / Jaunumi / Profesionālās sarunas skolu mācību jomu koordinatoriem

Profesionālās sarunas skolu mācību jomu koordinatoriem

ceturtdiena, 2022. gada 6. janvāris

   2021. gadā RIIMC uzsāka un arī 2022. gadā turpinās darbu ar skolu mācību jomu koordinatoriem, organizējot profesionālas sarunas par tēmām, kas svarīgas koordinatoriem. 2021. gadā tika īstenotas 3 sarunas par apvienojošo tēmu “Skolas MJK koordinatora loma skolotāju sadarbības un savstarpēja atbalsta plānošanā un īstenošanā kvalitatīva mācību procesa sekmēšanai”.

 

   Pirmā saruna “Sadarbības veicināšana, kopīgas plānošanas nodrošināšana” visu 7 mācību jomu koordinatoriem aicināja domāt un sarunāties par  to, kāda ir izpratne par skolas MJK uzdevumiem, normatīvajiem dokumentiem, kas nosaka MJK darbību, atpakaļvērsto plānošanu, kā kopīgi plānot mācību procesu un veidot  sadarbības plānu.

   Otrās sarunas “Vērtēšanas pieejas maiņa jomas ietvaros” laikā tika izzināta mācību jomu koordinatoru izpratne par vērtēšanas veidiem un atgriezeniskās saites nepieciešamību, snieguma līmeņa apraksta izstrādi kompleksa snieguma vērtēšanai, kā arī MJK izpratne par dažāda līmeņa uzdevumiem, to izveidi, vērtēšanas kritērijiem.

   Trešās sarunas “MJK loma un iespējas pedagogu profesionālās pilnveides jautājumos” laikā noskaidrojās, kāda ir MJK izpratne par  to, kā diagnosticēt pedagogu profesionālās pilnveides vajadzības, kā analizēt skolas pedagogu mācīšanās un metodiskā atbalsta vajadzības, un kāda ir izpratne par mācību jomas koordinatora iesaisti pedagogu profesionālās pilnveides plānošanā un īstenošanā.

  Atsauksmes par jauno darba formu “profesionālās sarunas” skolu mācību koordinatoriem ir ļoti dažādas: vieni uzskata, ka darba forma “profesionāla saruna” ir  ļoti vērtīga, un piebilst, ka klātienes saruna būtu bijusi vērtīgāka. Citi uzsver, ka sarunās vajadzētu piedalīties tādiem dalībniekiem, kuri reāli iesaistās un grib kaut ko mainīt, grib strādāt, nevis tikai “nosēž” laiku (bija arī tādi).

   Visās trijās profesionālajās sarunās dzirdējām, ka daudzi  skolu MJK  joprojām nezina savus pienākumus un uzdevumus, rodas iespaids, ka skola nav informējusi jomu koordinatoru par viņu darba specifiku, kas atšķiras no iepriekšējā metodiķa darba. Pozitīvi, ka koordinatori dalījās pieredzē ar savā skolā paveikto, arī par problēmām, jo daudzi jautājumi bija ļoti līdzīgi.

   Lielākā daļa novērtēja šīs sarunas kā pamācošas un iedvesmojošas, kaut gan netrūka arī tādu pedagogu, kuri negribēja uzklausīt un dalīties pieredzē. “Šoreiz man sarunas patika labāk. Laikam tāpēc, ka es dzirdēju kolēģus, kas domā un strādā līdzīgi mums. Šķita patiesāk, reālāk, ticamāk. Līdz ar to gribas vairāk ieklausīties.”. “Ļoti vērtīga pieredze. Labi, ka visiem ir iespēja izteikties”. “Labi un rosinoši”. Bija arī pretējs viedoklis: “Veltīgi iztērēts laiks”.

   Sarunas tiks turpinātas arī 2022. gadā, jo tā ir mācīšanās vienam no otra, citu skolu kolēģu pieredze, jauns skatījums uz kopīgiem izaicinājumiem.

Rakstu sagatavoja: Daina Kupča,
Pedagogu kompetenču attīstības nodaļas vadītāja

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs

Kaņiera iela 15, Rīga
LV–1063, Latvija

Uzzināt vairāk

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, elektroniskā pasta adrese: iksd@riga.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit