Sākums / Jaunumi / RIIMC piedalijās 29. "E.N.I.R.D.E.L.M." konferencē

RIIMC piedalijās 29. "E.N.I.R.D.E.L.M." konferencē

ceturtdiena, 2019. gada 26. septembris

     No 19. līdz 21. septembrim RIIMC piedalījās konferencē "E.N.I.R.D.E.L.M." (European Network for Improving Research and Development in Education Leadership and Managment), kas norisinājās Slovēnijā, Ļubļanā.  18 valstis dalījās savā pieredzē, vadīja darbnīcas par izglītības vadību un diskutēja, kā varētu uzlabot izglītības kvalitāti un kāda ietekme nākotnē būs digitālajām tehnoloģijām mūsu dzīvē.

     2019. gada konferences "E.N.I.R.D.E.L.M." galvenās tēmas tika izvirzītas kā jautājumi:
--> Kā skolu vadības komandas tiek galā ar jauniem sociāliem, ekonomiskiem un kultūras kontekstiem?
--> Vai skola, kā iestāde seko līdzi digitālo tehnoloģiju pārmaiņām un kāda ir to ietekme uz mācību procesu?
--> Vai jaunākie atklājumi par mācīšanos ietekmē skolas vadības komandu?
 

 

     Meklējot atbildes uz jautājumiem arī Latvija, Rīga dalījās savā pieredzē. RIIMC direktore Signe Neimane un galvenā speciāliste Zane Namatēva vadīja darbnīcu "Different design of the staff professional learning".

     Dalījāmies pieredzē ar RIIMC organizētajiem projektiem:
--> Projekts 19 - Vadības komandas skola;
--> SMS - Atbalsts skolas stratēģisko mērķu sasniegšanai;
--> Efektīva mācību stunda latviešu valodā.

     Un kopīgi ar darbnīcas dalībniekiem meklēja atbildes uz jautājumiem:
--> Why and how to change the purpose of staff professional learning? Kāpēc un kā mainīt komandas profesionālās pilnveides mācīšanās mērķi?
--> What are the role and responsibility of the educational leadership in staff professional learning? Kāda loma un atbildība ir izglītības vadībai komandas profesionālajā pilnveidē?


      Darbnīcā piedalijās dalībnieki no Somijas, Belģijas, Īrijas, Lielbritānijas, Polijas un Čehijas.

     Viens no vairāk apskatītajiem jautājumiem konferencē bija par digitālajām tehnoloģijām un to nozīmi mūsu dzīvē. Mēs veidojam savu dzīvi pakļauti digitālajām tehnoloģijām, kā uzskata viens no galvenajiem runātājiem Pierre Tulowitzki (Ludwigsburg University of Education, Vācija). Pierre T. atzina, ka personīgie ieradumi ietekmē mūsu individuālās digitālās tehnoloģiju izmantošanas prasmes, kas savukārt ietekmē kolektīva digitālās tehnoloģiju prasmes. Skolas vadības digitālās tehnoloģiju prasmes ietekmē skolas koloktīva digitālās prasmes, kas tālāk ietekmē skolēnu rezultātu. Pārmaiņas sākas ar vadību. Kā skolas vadības komanda vada skolu, tādi būs skolēnu rezultāti.
     Skolas vadības digitālās prasmes --> Skolotāju digitālās prasmes --> Skolēnu rezultāts

     Heidi Backer (City of Kauniainen, Somija) uzskata, ka ir jāveic izmaiņas dēļ skolas kolektīva, dēļ skolēniem nevis tāpēc, ka to noska valdība. Heidi B. darbnīcas galvenās atziņas: “Good outcomes is not about money, time, small classes. Bad outcomes are not about being poor, immigrant or about inherited”. Skolas vadība iegūs labus skolotājus, ja viņiem uzticēsies. Skolotāji ir patstāvīgi un atbildīgi profesionāļi, par ko skolas vadība ļoti bieži piemirst. Piedaloties darbnīcā par Somijas izglītības sistēmu, secinājām, ka Somijā nefokusējas uz kontroldarbiem, eksāmena rezultātiem, bet uz mācīšanās procesu.

     Somijā jau vairākus gadus skolu vadībai ir iespēja uzaicināt pie sevis konsultantu (kouču), kas var palīdzēt 2 – 3 gadu periodā veidot vienotu izpratni un pieeju skolas vīzijai un mērķiem, tā pakāpeniski mainot skolas kultūru. Mukkulas skola no Lahti kopā ar konsultantu Mikko Salonen stāstīja par savu pieredzi pārmaiņu laikā: skola no vāji organizētas menedžmenta struktūras, kurā visi lēmumi tika pieņemti bez diskusijas ar kolektīvu, ir pārgājusi uz struktūru, kuras pamatā ir komandas, bet kā pamatprincips tiek izvirzīta deleģēšana.

     Konferencē ieguvām jaunas idejas, atziņas, iedvesmu un kontaktus, jauniem profesionālās pilnveides pasākumiem un projektiem.
     Sīkāk informācija par "E.N.I.R.D.E.L.M.". http://enirdelm.si/
    
     Rakstu sagatavoja: Signe Neimane, Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra direktore un Zane Namatēva, galvenā speciāliste
 

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs

Kaņiera iela 15, Rīga
LV–1063, Latvija

67105580 67105547
Uzzināt vairāk

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, elektroniskā pasta adrese: iksd@riga.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit