Sākums / Jaunumi / Uzaicinājums uz konferenci "Izziņas procesā virzīta mācīšana un mācīšanās"

Uzaicinājums uz konferenci "Izziņas procesā virzīta mācīšana un mācīšanās"

piektdiena, 2019. gada 13. septembris

      Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Izglītības pārvalde informē, ka izglītības iestādes, kuras piedalās mācību satura aprobācijā ESF projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros, turpina iepazīstināt skolas (skolas vadību, pedagogus u.c. interesentus) ar praksē iegūtajām atziņām par mācību darba organizāciju, par izaicinājumiem pedagogiem, kā arī parādīt atklātās mācību stundas/nodarbības.
      Informējam, ka 2019.gada 3.oktobrī ar savu pieredzi dalīsies Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas pedagogi.

 

Konference “Izziņas procesā virzīta mācīšana un mācīšanās”
Rīgas Valsts 3.ģimnāzijā, Rīgā, Grēcinieku ielā 10
2019.gada 3. oktobrī
ESF projekta “Kompetenču pieejā balstīts mācību saturs” aprobācijas skolā

Konferences dalībnieku reģistrēšanās līdz 2019.gada 20.septembrim.

ej.uz/3-oktobris-RV3G
Katram pedagogam ir iespēja izvēlēties vienu meistarklasi / mācību stundu dienas pirmajā pusē un vienu meistarklasi / mācību stundu pēc pusdienām.

Konferences norises kārtība

8:10 – 8:50 

Ierašanās, reģistrācija.

 

8:50-9:00

Konferences atklāšana skolas svētku zālē.

Skolas direktors Andris Priekulis.

9:00-10:40

Lekcija svētku zālē  “Pozitīva pārmaiņu komunikācija”.
Edmunds Apsalons, starppersonu komunikācijas un organizāciju vadības konsultants.

 

10:50-11:30

Meistarklases / stunda / pieredze

  • Vērtēšanas veidi un atgriezeniskās saites paņēmieni pamatskolā .
    • Latviešu valodas un literatūras Lita Eglīte un dabaszinību skolotāja Līva Lāce.

Vērtēšanas veidi un to nepieciešamība, un atgriezeniskās saites paņēmieni ar konkrētiem piemēriem ķīmijā, latviešu valodā un literatūrā.

  • Funkcijas – no koordinātu plaknes līdz līklīniju trapeces laukumam pamatskolā un vidusskolā.
  • Matemātikas skolotājas Līga Mateusa un Diāna Sviklāne.

Dažādu klašu uzdevumi no tēmas “funkcijas” atbilstoši jaunajam saturam.

  • Dažādu metožu izmantošana kompetenču pieejas realizēšanā bioloģijā pamatskolā un vidusskolā.
    • Bioloģijas skolotājas Velta Ločmele un Anita Rozenblate.

Teksta restaurēšana pēc dotā uzdevuma, prasmes uzdot jautājumu attīstīšana, lasītprasmes attīstīšana, stāsta izveide.

  • Izglītojamo iesaiste mācību procesa plānošanā, īstenošanā, izmantojot sadarbības prasmes pamatskolā un vidusskolā.
    • Informātikas skolotājas Lana Jana Jansone, Inga Karlovska.

Vienkārši praktiski, informātikas stundās pārbaudīti piemēri, kurus var pielāgot dažādām mācību jomām un tēmām, lai veicinātu izglītojamo sadarbību mācību procesa plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. Dizaina procesa nozīme jēgpilnas izglītojamo sadarbības attīstīšanai (pieredzes stāsti, izaicinājumi).

  • Romantisms glezniecībā un literatūrā vidusskolā.
    • Mākslas skolotāja Ligita Ašaka un latviešu valodas un literatūras skolotāja Daiga Šēfere.

Divu pedagogu sadarbība, veidojot izpratni par romantismam kā mākslas virzienam raksturīgo, romantisma izpausmi gleznās un literāros darbos, radoši jaunrades uzdevumi.

  • Jēgpilna mājas lasīšana – skolēnu sadarbība grupās (lasīšanas aplis) vidusskolā.
    • Angļu valodas skolotājas Inta Augustāne un Dita Lapiņa.

Pieredze lasīšanas apļa (reading circle)  metodes izmantošanā, strādājot vidusskolā. Lasīšanas aplis ir interaktīva metode, kurā skolēni darbojas ar literāriem tekstiem, tādējādi attīstot lasītprasmi, runātprasmi, sadarbības prasmes, radošumu, kā arī emocionālo inteliģenci. Metode ir daudzveidīgi izmantojama un pielāgojama individuālām vajadzībām.

  • Disociācijas procesu un šķīduma ph ietekme uz dabas ūdeņu sastāvu (vidusskolā).
    • Ķīmijas skolotāja Evi Kūriņa.

Izmantojot indikatoru šķīdumus, praktiski nosaka dažādu ūdens paraugu kvalitāti. Praktiskais piemērots 10.klasei (disociācija, izpratne par joniem, to pierādīšanu), 11.klasei (dabas ūdeņu kvalitāte, ūdens cietība).

  • Mācību stunda 9.a klasē krievu valodā.
    • Krievu valodas skolotāja Inga Stabule.

Skolēni raksta eseju par  Latvijas galvaspilsētu, vēstuli draugam par Latviju, zina Latvijas simbolus, stāsta par novadiem, lieto dažādas konstrukcijas krievu valodā.

  • Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas pieredze projektā “Skola 2030”.
    • Direktors Andris Priekulis, direktora vietnieces Dagnija Grabe un Rota Nābele-Šneidere.

Mērķauditorija – skolu direktori, vietnieki. Caurviju īstenošana mācību procesā, mācību procesa organizācija, pedagogu sadarbība plānošanas procesā.

 

11:40-12:20

Pusdienu pārtraukums.
Iespēja pusdienot skolas ēdnīcā.

 

12:30-13:10

Meistarklases / stunda.

  • Vērtēšanas veidi un atgriezeniskās saites paņēmieni pamatskolā .
  • Funkcijas – no koordinātu plaknes līdz līklīniju trapeces laukumam pamatskolā un vidusskolā.
  • Dažādu metožu izmantošana kompetenču pieejas realizēšanā bioloģijā pamatskolā un vidusskolā.
  • Izglītojamo iesaiste mācību procesa plānošanā, īstenošanā, izmantojot sadarbības prasmes pamatskolā un vidusskolā.
  • Romantisms glezniecībā un literatūrā vidusskolā.
  • Jēgpilna mājas lasīšana – skolēnu sadarbība grupās ( lasīšanas aplis) vidusskolā.
  • Disociācijas procesu un šķīduma ph ietekme uz dabas ūdeņu sastāvu (vidusskolā)
  • Mācību stunda 12.e klasē krievu valodā.
    • Krievu valodas skolotāja Inga Stabule.

Skolēni iepazīstas ar Sanktpēterburgas tūrisma objektiem, prot meklēt informāciju, lieto konstrukcijas krievu valodā.

 

13:20-14:20

Lekcija Svētku zālē “Saskarsmes rīki skolotāja ikdienai”.
Mārtiņš Daugulis, Rīgas Stradiņa universitātes lektors.

 

14:20-14:30

Konferences noslēgums.

 

Informāciju sagatavoja: Rota Nābele-Šneidere, Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas direktora vietniece izglītības jomā, t.67037405, t.mob.29111650, rnabele@edu.riga.lv

 

Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskais centrs

Kaņiera iela 15, Rīga
LV–1063, Latvija

67105580 67105547
Uzzināt vairāk

Šīs tīmekļa vietnes pārzinis ir Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments, elektroniskā pasta adrese: iksd@riga.lv.

Informējam, ka šajā vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Uzkrātās sīkdatnes var būt pieejamas arī mūsu pārbaudītiem un uzticamiem sadarbības partneriem (trešajām pusēm). Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes, taču Jums jāņem vērā, ka, ja atspējosiet noteikti nepieciešamās sīkdatnes, tīmekļa vietne nevarēs darboties pilnvērtīgi. Papildus informācija šeit